dinsdag 29 januari 2013

Een badjas voor Juul

In september ben ik gestart in het tweede jaar 'Naaien voor beginners' . Ik vind het ontspannend, leerrijk, en ik doe het graag. Al vind ik het niet altijd even simpel. We moeten een aantal verplichte stukken maken, één ervan is 'een badjas'. Maar ik heb er ene, en Herbert doet de zijn nooit aan, tenzij we eens per jaar naar de sauna trekken. Zonde van het werk, zonde van het geld, want stof is niet goeiekoop. Dus besloot ik om een badjas voor mijn kind te maken. Maar één badjas en drie kinderen... Moeilijk. Voor welk kind maak ik één en voor welke twee maak ik er geen... Ik gaf mijzelf dus geen andere optie, en ik maakte er dus drie. Allee maakte ik enkel nog maar foto's van Juul in zijn kabouterjasje. De buitenkant van Juul zijn badjas is donkerblauw, lekker zacht fleece-achtig, de binnenkant is katoen met allemaal voertuigen op. Hij kan hem langs 2 kanten aandoen, maar enkel aan de pluizerige kant staan zakken. Hij heeft trouwens fleece zakken met katoenen minizakjes op. Mijn twee andere creaties volgen nog. Ooit. Dit jaar uiteraard.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten