donderdag 23 mei 2013

Daar gaan ze...

Een week aan een stuk, elke dag, meermaals aanhoorde ik: 'Wij gaan mette busj na Molenheide he mama'... Het lijkt wel een nieuwe strofe aan zijn liedje 'Hier hebbe wij gebost he mama' als we het kruispunt naderen waar ze een aantal geleden een accidentje hadden. Dat is duidelijk nog niet verwerkt.
Juul wist als de beste er voor te zorgen dat ik niet zou vergeten dat hij vandaag met de bus naar Molenheide zou gaan.
Floor was wat gedesoriënteerd in de tijd, zij bleef maar zeggen dat ze 'overmorgen' op schoolreis ging, ook gisteren.
Al goed dat er een kalender is!

Ze moesten geen rugzakje meepakken, alles wordt voorzien door de school: fruit - koekje - drankjes. En deze middag krijgen ze frietjes!
Dat wordt vast en zeker een succes!
Juul nam wel een rugzakje met een volledige set reserve kleren mee, ge weet maar nooit he, een ongelukje is rap gebeurd.

Dus deze morgen, reden wij met ons viertjes naar de school. Twee dolenthousiaste kleuters, teleurgesteld want de bus was er nog niet toen wij aan de school arriveerden, een enthousiast schoolkind, want hij heeft deze middag een tête à tête met zijn mama in een restaurantje en een mama met een klein hartje, met een propere zakdoek in de zak.
Door de gietende regen stapten we naar de school.
En in de kleuterschool troffen we een joelende bende actieve kindjes aan.
Maar ook enkele kleintjes die duidelijk nog niet echt zin hadden in de dag.

Ik bleef wachten, ik wilde ze zien vertrekken, daar had ik wel natte schoenen en een natte broek voor over!
De eerste kwam en de grootste kleuters stapten in, Floor moest ik toch nog eens zeggen dat ze héél goed naar de juf moest luisteren en de afspraken niet mocht vergeten. Zij zal het wel redden, met haar vriendinnen en haar zelfstandigheid.
Dan kwam de tweede bus voor de smurfjes. Wat zijn die hupkes toch nog klein.
Ik hielp ze één voor één op de bus.

En dan mocht ik zwaaien, mijn kleine Juleman op een bankje samen met nog 2 vriendjes, hij trok gekke bekken, en liet duidelijk merken aan iedereen die er stond dat hij heel veel zin had in een dagje spelen! Maar mijn tranen brandden, ik moest slikken en een paar keer diep ademhalen...

En aan boord van elke bus véél juffen die maar twee doelen hebben: een fijne dag bezorgen aan al die kleutertjes én ze allemaal heelhuids weer aan de schoolpoort krijgen straks.
Vandaag ben ik wél blij dat ik geen kleuterjuf ben geworden, het wordt voor hun vast een zware dag!

veel plezier....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten