dinsdag 6 maart 2012

Uitspraken.

We zitten in de auto, aan het kruispunt waar we voor het rode licht moeten wachten ziet Floor een dame met een zwarte fiets.
 'Kijk die vrouw heeft een fiets gelijk Juffrouw veroniek haar auto' (haar juf heeft een fiesta)
 'Maar Floor, dat is toch een fiets'
 'Ja, een fiets gelijk de auto van juf Veroniek'
Ik moet lachen. Fiets of fiesta, de letters zijn er wel natuurlijk.
 ' Ja mama die fiets is toch ook zwart' (de juf heeft een zwarte fiesta)

Floor duvelt tegen Juul en eindigt haar verhaal heel kordaat met 'Heb je dat begrepen'
Waarop Juul met een klein benepen zielig stemmeke zegt: 'Jaaa'.

Emiel: mama een delta dat zijn allemaal kleine wegskes he.
Ik ben stomverbaasd over deze slimme uitspraak en vraag hoe hij dat weet.
'Ik weet dat gewoon uit mijn hoofd' Ik ben nog meer verbaasd :).
 'Maar mama, ik heb dat gelezen in het boekje dat bij mijn wereldbol is!'
Hij is echt slim, mijn zoon.

Floor zegt nog altijd 'heren' in plaats van regen. ze is dan ook heel schattig als ze zingt 'met mijn paraplu en herenjas, stap ik door het natte natte gras'

Papa tegen Floor die nog steeds Sneeuwwitje is na een verkleedpartij in de klas: Kom eens opruimen! Floor: Nee Sneeuwwitje ruimt niet op.
Papa: dan ben je volgend jaar Assepoester want die moest dat wel doen!

Floor gaat slapen.
Mama: slaap wel meisje, en droom lekker van de prins op het witte paard.
Floor: nee van K 3

 Emiel slaapt al als mama in zijn oor fluistert: I love you.
emiel (slapend): Wablief
mama: I love you
Emiel (nog steeds slapend: I love you to.

Emiel mag naar het feest van Kasper.
Emiel: Ik moet wel een centje meepakken dan he.
mama: Huh? Een centje???
Emiel: ja dat staat op het briefje.
mama: dan moet je mij dat toch eens laten zien.
Emiel: kijk maar: en hij leest: gelieve een centje te gevan aan mijn mama..; (het las centje ipv seintje :))

Geen opmerkingen:

Een reactie posten