maandag 7 februari 2011

Het koekje en de verkeerde mond.

s Middags na de dut is het tijd voor een drie-uurtje of een vier-uurtje, afhankelijk van de lengte van de dut (mama prefereert het vieruurtje maar wat dutjes betreft wordt haar mening zelden in acht genomen, dit geheel ter zijde)
Ik krijg mijn fruit in brokjes of in de lengte (banaan dus). Ik heb het liefste druifjes of appelsien, en banaan. Als ik mijn fruit op heb krijg ik ook nog een koekje. (toetstje zoals ik het zelf zeg)
Ook vandaag.
Juul zat ondertussen klaar in zijn eetstoel, ready om zijn trogske fruitpap naar binnen te werken.
Ik stond langs hem, mijn geliefd koekje in de hand. Mijn mond zat vol, dus ik moest even kauwen eer ik kon bijvullen.
Helaas ... Juul zijn grijpgrage handje was snel. Razendsnel. Hij ritste het koekje uit mijn hand en alsof zijn leven ervanafhing, propte hij het in zijn eigen mondje. Ik heb nog gepoogd om het uit zijn mondje te halen, maar t lukte mij niet.
En aan mama had ik ook al niet veel, die lachte enkel maar...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten