zondag 20 februari 2011

Trouwerij

"Mama," zo sprak Emiel, "maandag ga ik trouwen. Met Eerke."
Wow, de tijd gaat snel, dat was mij al duidelijk, maar zó snel, dat deed me toch eens heel goed slikken.
Maar als moeder ben je toch wel verplicht om enthousiast te zijn over de plannen van uw kind.
Dus met een geforceerde glimlach vroeg ik al even geforceerd geïnteresseerd: "Oh? Dat is leuk, Eerke is een lief meisje. Maar wat gaan jullie dan aandoen?"
Hij had zich duidelijk goed voorbereid, mijn eerstgeborene...
"Oh, ik ga mijn mooiste kleren aan doen mama, maar ik moet wel nog eens nadenken welke dat zijn. En Eerke doet haar trouwkleed aan, en zonder kousen onder haar trouwkleed is het het schoonste."
Hij was precies mee gaan shoppen.
Tja ik had dan ook niet de tijd en noch de kans gekregen om mijn zoon te vertellen dat je als bruidegom, de bruid best niet ziet op voorhand in haar trouwjurk...
Hopelijk brengt het dit jonge paartje geen ongeluk...
Het werd me meer en meer duidelijk dat alles al geregeld was, en t angstzweet brak me toch wel uit. Hoe organiseer je een trouwfeest op maandag als je pas op donderdag weet dat er getrouwd zal worden binnen drie dagen...
'En gaan jullie ook feesten?' vroeg ik met een bibberstem.
Hoe kon ik twijfelen aan mijn zoon...
"Ja in een grote zaal, en we eten frietjes, spagetti en pannekoeken. En we drinken lilonade en water en chocomelk. En als gij komt krijgt ge koffie."
Ik was ontroerd, een stoere bruidegom die limonade nog steeds niet foutloos weet uit te spreken en toch ook koffie voorziet voor zijn mama...
Hij ging verder over zijn feest: "En Bassie en Adriaan komen ook, en Pipi Langkous ook."
Ik vermoed dat zijn feest gesponsord wordt door VTMKazoom:).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten