zondag 31 maart 2013

enkele uitspraken

Floor: mama later word ik ook verpleegster, en ik wil geen kindjes. En dan blijf ik altijd hier wonen en kunnen we samen in het ziekenhuis gaan werken.

Emiel ligt in zijn bed, ik ga hem nog een kusje geven:
Emiel: Mama ik voel me niet zo lekker.
Ik: Oei, zijt ge ziek?
Emiel: Ja ik denk het. En ik moet ook hikken.
... (even stilte)
Emiel: Zoals nu...
...(even stilte)
HIK

Juul heeft acht weken gezegd: Rote auto botst, rote auto pot, petere rote auto haalt, danny rote auto maken he mama/papa.
niet één keer per dag maar ongeveer één keer per uur.
Nu zegt hij: Rote auto maakt he, nu niet meer botst he.
Niet één keer per uur maar één keer per minuut.

Floor in haar slaap, ik was in haar kamer de gewassen kleren aan t wegleggen:
Mama, geef mij de boter eens...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten