maandag 4 maart 2013

Koekjes

Vorige week maandag was het geen school en dankzij het weekend-werken kon ik thuis blijven. De kinderen zijn nogal graag creatief bezig (:)) dus besloot ik om ze (weer) om te kopen: ik zou eerst koekjes-deeg maken, zij zouden dan op hun beurt flink zijn als ik ging douchen en de bedden ging opmaken, en dan zouden we samen koekjes bakken. En jawel, toen ik na een uurtje weer beneden kwam, had ik nog steeds drie schramloze kinders, kon ik geen enkel bloedspatje vinden en hingen de gordijnen nog voor de ramen. Dus gingen we koekjes bakken! Ieder een deegrol of iets wat er mee kan doorgaan, wat vormpjes, wat versierprul (snoepjes en van dat allemaal) en een bolleke deeg. Emiel deed het heel goed, hij maakte echte kunstwerkjes, hij rolde goed en kon zijn figuurtjes goed uisteken, zelfs ze op de bakplaat leggen ging perfect. Juul had buikpijn voor de koekjes gebakken waren. Hij had zelfs geen koekjes om te bakken. Hoe zou dat komen :). En Floor proefde wat deeg maar maakte ook koekjes. De middenweg dus :). het huis rook heerlijk en we hebben drie mandjes gemaakt voor de mensen die ons hielpen na het ongeval! Fijn toch, zo een dagje congé.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten