zondag 31 maart 2013

Logeren

Op 16 maart gingen Emiel, Floor en Juul voor t eerst uit logeren.
Ze zijn al vaker bij omi en opi gaan slapen, maar nog nooit echt bij iemand anders.
Het plan was dat mama en papa naar het personeelsfeest van het ziekenhuis zouden gaan. Lindsey en Thimo zouden komen oppassen. Dat was voor een keer eens lang op voorhand geregeld.
Maar toen kreeg lindsey het idee om de kindjes bij hun thuis te laten komen slapen.
Ik vond het géén goed idee.
Juul is niet zo happy als iemand komt oppassen, zwijg stil als hij in een vreemd huis moet gaan slapen. Dat kwam nooit goed. Voordeel van de twijfel: Lindsey was ooit zijn onthaalmoeder, enz ij is zowat de enige die Juul hier in zijn bedje kan leggen als wij er niet zijn. Dat Juul zich goed voelt bij Lindsey dat wisten we.
na veel getwijfel, besloten we het te wagen. Ze konden immers ook altijd bellen als het niet ging.

Gelaaien alsof ze nooit meer terug naar huis zouden komen gingen we naar Hasselt, waar de oppassers sinds kort wonen.
Elk zijn eigen valiesje met slaapgerief, wasgerief, kleren, Emiel zijn bivakbedje en slaapzak, Floor haar donsdeken en Juul lakens.
Mijn hart bonste in mijn keel. Doodzenuwachtig was ik voor het afscheid. Maar Juul voelde zich onmiddellijk thuis, bekeek ons niet meer eens hij binnen was.
En voor ik het goed en wel besefte stonden Herbert en ikw eer op straat... Een uur vroeger als gepland!!!
op het feest heeft Lindsey mij een paar keer gesmst dat alles dik in orde was, ze hadden goed gegeten, ze waren goed gaan slapen, ze waren braaf... Mijn gsm lag op de feesttafel en thuis op mijn nachtkastje.
s morgen liet ik weten dat ik wakker was, en Lindsey stuurde terug dat alles dik orde was... alleen kreeg ze juul zijn koorts niet onder de 40°C, maar hij dronk goed en was levendig.
En ik was de hemel dankbaar dat wij eerst gezegend waren met de beste onthaalmoekes en nu met de meest fantastische oppassers! Ze had juul perdophen gegeven (dat in zijn valiesje zat) maar hij leek er niet geweldig op te reageren.
Maar! Hij had die nacht wel geroepen omdat hij moest plassen en zo hield hij voor de eerste keer in zijn leventje zijn pampertje droog! Sjiek he!
Floor zei achteraf dat ze volgende keer wel twee weken bij Lindsey wilde gaan logeren!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten