vrijdag 22 februari 2013

Awel madammeke

De woorden in de titel komen uit de mond van mijn vierjarige dochter, ze sprak MIJ -haar moeder- aan. Ze gebruikte daarvoor mijn eigen woorden... Woensdagnamiddag ging ik even naar buiten, de kippen moesten nog verzorgd en er hing was aan de draad. De jongens gingen mee maar Floor had geen zin. Dit is het gesprek: Ik: Floortje, ga je mee naar de kippen, en we gaan de was afhalen. Floor: Maar mama, en als ik kaka moet doen, wie gaat dan mijn poepje afvegen? Ik: Maar suske toch, we blijven niet lang weg. Floor (berispend!): Mama! Als ik nu eens groot zou zijn, en ik was de mama en gij waart klein en ik ging buiten de was afhalen en de kippen eten geven en gij zat op de wc en gij moest kaka, wie moest dan uw poepje afvegen? Ik: Wie weet zou ik het dan wel zelf eens een keertje proberen. Floor: Hah mama! Dat is wel niet om te lachen hoor! Maar ik lachte ook, als zij toch de mama was en ik het kindje, dan moet ik niet luisteren naar haar he :).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten