zaterdag 2 februari 2013

Mama naait

Laatst kreeg ik in de naailes van een ervaren naaister wat restjes stof. 'Maak er maar iets leuks mee voor uw kinderen', het zweet brak me al uit want zonder de juiste tips van onze juf lukt mij nog niks. Behalve een tafellaken omzomen dan. Er zat een reste oud-roze stof bij. En op de site van de aller-zsazsa vond ik, wat leek, een simpel tasje. Ik teste. Met roze restjes stof en stof dat ik zelf ooit gekocht had. Buiten de hengsels die fout staan (de naad is zichtbaar) vond ik het best ok. En Floor ok, het tasje was nog niet onder het machien uit of het zat al vol met pen, notaboekje en een bal. Ik maakte nog eentje want ons dametje mocht vandaag naar het feest van Fien (waar ze al tien dagen voor aftelde) en om het kadooke af te maken deed ik er nog een zakdoeken-zakske bij. (ik maakte vorige week al eentje voor mijn jarige moeke en voor mijn dochter die alles moet hebben) De mama van Fien zei dat ze tevreden was en dat mijn eigen dochter heel trost was dat haar mama dat gemaakt had, en dat haar mama ook kleedjes, en badjassen en rokjes maakt. Ze zei er niet bij dat ze ook gedwongen werd de maaksels te dragen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten